ביקורת: SoulCraft [חודש מרתפים]

חודש המרתפים המהולל הסתיים בקול דממה דקה כאשר עקב עניינים של עבודה חדשה ושאר ענייני חיים אמיתיים לא הגעתי לפרסם ביקורות נוספות של חיקויי דיאבלו מבעסים. אז הנה הביקורת האחרונה שאני חייב לכם מהחודש שעבר. זה לא באמת היה שווה את ההמתנה.

למרות שההגשה של SoulCraft דומה לשני המשחקים הקודמים שסקרתי, כלומר משחק איזומטרי בו לוחם כלשהו דוקר למוות מספר לא מוגבל של מפלצות בשביל שלל באיזו שהיא סביבה דמוית מבוך, SoulCraft שונה בכך שהוא מנסה להיות יותר מונחה עלילה. על פניו, זה היה אמור להיות הרוטב שנותן למשחק הזה את הערך המוסף שמרים אותו מעל עדר המשחקים הדומים ב-Play. אבל המשחק הזה עושה כל מה שהוא יכול כדי לוודא שזה לא יקרה.

אתה אמרת.

אתה אמרת.

ב-SoulCraft (היי, לפחות אין “Dark” בשם) אנחנו משחקים מלאך מגודל שרירים ושונא מכנסיים שמוצב למפקדת מלאכים-שנלחמים-בשדים. אנחנו נלווה את נציג האלוהים חובב הסטרואידים בעוד מלאכית עם חיבה לשריון לא פרקטי עם  boob window (ואחר כך כל גם מיני חבר’ה אחרים) מעבירים אותו טירונות מזורזת ואז שולחים אותו להרביץ לשדים ברחבי העולם. במקביל, בתחילת כל משימה נזכה לקרוא קטע מסיפור על שני מלאכים אחרים שהולכים במערה כדי למצוא איזה שד ולהרביץ לו. או משהו. לא יודע.

שדים על חביות של משהו ירוק זרחני. קריסטל מנטה אולי?

שדים על חביות של משהו ירוק זרחני. קריסטל מנטה אולי?

שזה אומר, מבחינת משחק, שלפני כל משימה יהיה קטע קצר שבו אייקונים של פרצופים (לרוב מלאך הסטרואידים ומלאכית השדיים) יחליפו כמה משפטים, ואז נזרק באמצע מפה כלשהי ונתכסח עם שדים במשך כמה דקות. לא הרבה. משהו כמו חמש. אין לי הרבה מה להגיד על זה. הרקעים ודמויות נראים סביר ומפורטים במידה אך נטולי כל מקוריות או עניין. השליטה סבירה אך לא מרגישה  חדה מספיק. והמפות כאמור קטנות מידי וקצרות מידי. כמה תמונות להתרשמות ואנחנו ממשיכים:

סוג של בוס. כצפוי, זה שד שמן.

סוג של בוס. כצפוי, זה שד שמן.

כי כשהמלאכים מתים בעולם אחר אז בעולם הזה עצוב לנו יותר

כי כשהמלאכים מתים בעולם אחר אז בעולם הזה עצוב לנו יותר

כל מה שלמעלה היה מספיק כדי להפוך את המשחק הזה לבינוני פלוס, או דרך סבירה (בשביל מחיר של חינם) להרוג זמן אם אין לכם משהו יותר טוב לעשות, או טעם. למרבה הצער, בינוניות היא הבעיה הכי קטנה של המשחק הזה.

אתם מבינים, המשחק הזה הוא freemium. כמו תמיד, זה אומר שהמשחק רוצה שתשלמו כסף אמיתי תמורת דברים בתוך המשחק. בניגוד לרוב המשחקים מהסוג הזה, SoulCraft ממש ממש רוצה שתשלמו. שזה אומר שבשלב מאוד מוקדם במשחק תתקלו בבוס שלא תוכלו לנצח בלי כמות מרשימה של שיקויי בריאות. שעולים כסף, שייקח לכם הרבה מאוד זמן להרוויח אם סתם תטחנו את המשימות הקודמות. שזה אומר שכמשחק חינמי המשחק הזה לא באמת שווה את המאמץ.

מלאכית השדיים רוצה שתקנו דברים! ותראו באיזה מחיר...

מלאכית השדיים רוצה שתקנו דברים! ותראו באיזה מחיר…

מה שיותר מטריד הוא שכדי לוודא שאתם יודעים שככה זה עובד, בין כל סיום מפה לתחילת הבאה ובטח אם התפגרתם המשחק יאלץ אתכם לעבור דרך כמות מרשימה של מסכים איטיים שמפצירים בכם לקנות לקנות לקנות. מלאכית השדיים עצמה תציע לכם מיני עסקאות חבילה מפתות, וגיבורנו האלוהי עצמו ישווק חבילות משתלמות של המשחק. וזה בנוסף למסך איטי במיוחד בו המשחק משקיע זמן אינסופי בלנסות להתחבר לחשבון שלך אונליין, ואז לנזוף בכל אם לא נרשמת. כי הם לא יכלו לבדוק אם אתה רשום לפני שהם בילו דקה וחצי בלהתחבר.

זה, בנוסף לממשק שמבוסס על אייקונים קטנטנים ולא ברורים שמשקיע מאמץ ממש בלהחביא את כפתור “המשימה הבאה” אומר שתבלו יותר זמן בלדפדף בין מסכי השופינג מאשר במשימות עצמן.

אבל זה לא הכי גרוע. יודעים מה הכי גרוע?

בלי push notification בבקשה

בלי push notification בבקשה

תודה באמת

תודה באמת

אתם רואים נכון. אתה מגדיר במשחק שאתה לא מעוניין בהודעות קופצות בהתראות של המכשיר, ואז אתה מקבל אותם בכל זאת. ועל זה, SoulCraft, מגיע לך להשרף בגהנום.

בטח יש בעשרת הדברות משהו על push notifications

בטח יש בעשרת הדברות משהו על push notifications

Soulcraft_icon

 

SoulCraft ב-Google Play

4 תגובות ל- ביקורת: SoulCraft [חודש מרתפים]

  • רפאל  says:

    לול.
    אז מה צפוי לחודש הבא?
    אולי משחקי מוזיקה?

    • admin  says:

      אלוהים אדירים. אין לך רחמים.

  • E  says:

    אז פשוט אין dungeon crawler טוב לאנדרואיד הא?
    אולי בליז יחליטו ב-2027 להוציא את דיאבלו 4 גם למובייל 😛

השאר תגובה